Nieuwe dirigent Studieorkest

Gepubliceerd op 3 maart 2022 om 16:30

Het Studieorkest van Fanfare Helpt Elkander uit Afferden heeft een nieuwe dirigent!

Ze stelt zich graag voor:

Mijn naam is Marjolijn van der Lee en ik kom uit Lienden. 29 jaar geleden ben ik daar geboren en na mijn studie Klassiek Saxofoon in Enschede ook weer naar terug gekeerd.

Op 6 jarige leeftijd ben ik gestart op de blokfluit maar een jaar later werd het dan toch echt de saxofoon. Tijdens mijn studie aan het conservatorium kwam ik er achter dat het dirigeren van ensembles en orkesten mij goed lag. Het samenwerken met muzikanten, zowel tijdens de voorbereidingen als het uiteindelijke concert gaven mij veel meer voldoening dan het solistische leven met mijn saxofoon.

Op dit moment mag ik steeds meer en meer samenwerken met verschillende orkesten als dirigent. Op maandag maak ik nog mijn studie Directie af aan het conservatorium in Groningen maar van dinsdag tot en met vrijdag mag ik, naast saxofoon-, blokfluit- en schoolmuziek lessen, elke avond een orkest dirigeren. Mijn muzikale droom gaat elke dag in vervulling!